Alles wat je wil weten over Karin Slaughter

Lezen

Je hebt vast wel iets over haar gehoord: Karin Slaughter. Ze staat bijvoorbeeld bekend als de Queen of Crime. Maar waarom is Slaughter nou zo goed in wat ze doet? Ashley zocht het uit, aan de hand van Slaughter’s boek Verborgen.

DOOR ASHLEY CNOSSEN

Spannende nostalgie

Als ik aan de boeken van Karin Slaughter denk, dan denk ik aan de héérlijke lange zomervakanties, waarbij mijn moeder en ik stapels met thrillers meenamen en we vervolgens lekker onder de parasol lagen te lezen. Samen hebben we heel wat verhalen van Slaughter verslonden. Heerlijk vond ik die boeken, want ze waren altijd spannend en ik was verknocht aan de hoofdpersonages. En geloof me, Verborgen is perfect voor heel wat uren luieren op je strandbedje of tijdens een regenachtige middag!

Karin Slaughter - Verborgen

Wie is Karin Slaughter?

Ik zal niet teveel verklappen waar het verhaal over gaat, maar voor de mensen die nog nooit een boek van Karin Slaughter hebben gelezen is het misschien wel leuk om te weten waar ik het nou eigenlijk over heb. Karin Slaughter is een Amerikaanse schrijfster die vooral bekend is geworden met haar boeken over het personage Sara Linton (een kinderarts die verwikkeld raakt in allerlei moordzaken) en rechercheur Will Trent. Slaughter heeft ruim dertig miljoen boeken verkocht en haar boeken zijn vertaald in 35 talen.

In haar nieuwste boek Verborgen raken zowel Sara en Will (in dit boek inmiddels haar vriend) samen betrokken bij een spannende moordzaak, die hier en daar soms wel erg persoonlijk wordt.

Karin Slaughter - Verborgen

Will Trent

Moet je de vorige boeken over Sara en Will gelezen hebben om dit boek ook leuk te vinden? Nee, dat hoeft niet, want Slaughter’s verhalen zijn interessant genoeg op zichzelf. Natuurlijk geeft het een extra dimensie als je de overige verhalen ook gelezen hebt, want je hebt zo al wat meer een band met de hoofdpersonages (en je zult misschien ook wat meer vloeken als er dat ene vervelende personage tóch weer terugkomt…), maar je kunt dit boek ook prima “los” lezen. Of je begint gewoon met dit boek en start daarna met de rest!

De schrijfstijl van Karin Slaughter

Een belangrijke reden waarom ik de boeken van Slaughter zo goed vind, is dat haar personages heel geloofwaardig zijn. Karin schrijft over kwetsbare, maar tegelijkertijd hele sterke vrouwen. Ze zijn nooit eendimensionaal. Kortom, ze schrijft over échte vrouwen. Met name in Verborgen besteedt zij hier extra aandacht aan (de Engelse titel is The Kept Woman).

En, vooruit, nog een pluspunt: de vertaling van dit boek is echt top. Ja, ik ben een beetje een vertaalsnob, want ik heb ook heel wat vertalingen gelezen waar niet doorheen te komen was, dus ik heb er hier extra kritisch naar gekeken. Dit boek las heerlijk weg, óók in het Nederlands!

Yay or nay?

Wel lezen als: je van spannende boeken houdt! Je zult er niet wakker van liggen (het is niet heel luguber ofzo), maar het is wel een échte pageturner.
Niet lezen als: er komt vrij veel geweld tegen vrouwen in voor (er wordt onder andere gesproken over verkrachting/huiselijk geweld) en als dat een trigger voor jou is, dan kun je dit boek beter overslaan.

Verborgen is zowel online als offline te verkrijgen. Bijvoorbeeld bij bol.com.

Op zoek naar meer recensies?

Op zoek naar meer boekrecensies? Klik dan hier!